مجمع عمومی کارگزاری باهنر برگزار شد/ دو رونمایی در یک نشست

نویسنده :محبوبه حاجی‌زاده
انتشار :1404/02/13
زمان مطالعه :7 دقیقه
دسته‌بندی :اخبار
مجمع عمومی کارگزاری باهنر برگزار شد/ دو رونمایی در یک نشست

به گزارش روابط عمومی کارگزاری باهنر، شرکت کارگزاری باهنر امروز، شنبه 13 اردیبهشت ماه، مجمع عمومی سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 1403را در محل شرکت برگزار کرد.
در این مجمع، هیئت‌مدیره گزارشی جامع از عملکرد سال گذشته شرکت ارائه داد و به بررسی چالش‌ها و اقدامات پیش‌رو پرداخت.
سال گذشته، برای بازارهای مالی و به ویژه کارگزاری باهنر، سالی پرفراز و نشیب بود. رویدادهایی نظیر درگیری‌های نظامی، سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ایران، به شدت بر وضعیت بازارها تأثیر گذاشت. این شرایط موجب افزایش ریسک سیستماتیک و کاهش حجم معاملات شد که چالش‌های جدی را برای صنعت کارگزاری ایجاد کرد.
افزایش شدید ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه و در نتیجه کاهش محسوس حجم معاملات و فرار سرمایه به سمت بازارهای موازی، چالش اساسی سال گذشته برای صنعت کارگزاری بود. کارگزاری باهنر از این تغییرات بی‌نصیب نبوده و تغییر مدیریت و اصلاح ساختار مدیریتی در کنار تمام چالش‌های یاد شده، به مثابه آزمونی برای تاکید بر استواری و استحکام بنیادهای این کارگزاری و ازسوی دیگر فرصتی برای نمایش عزم و اراده حجمی تمامی اعضای هیئت‌مدیره و کارشناسان کارآمد این مجموعه در حفظ جایگاه شرکت وارائه خدمات با کیفیت به مشتریان بوده است.
در این نشست، پس از ارائه گزارش هیئت‌مدیره، ضمن تصویب صورت‌های مالی سال گذشته، 1850 ریال سود به ازای هم سهم تعیین شد. همچین، موسسه وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه کاربرد تحقیق به عنوان بارزس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.
در این مجمع اهم فعالیت‌های کارگزاری باهنر در سال گذشته در 11 محور مختلف تشریح شد. از مهم‌ترین آنها می‌توان از دریافت تمدید مجوز فعالیت برای یک دوره 5 ساله، کاهش ریسک شرکت و کال مارجین مشتریان، خرید ملک اداری، تاسیس و راه‌اندازی باشگاه مشتریان و راه‌اندازی مرکز تماس یاد کرد.
همچنین، برنامه‌های آتی شرکت معرفی شد؛  که از جمله مهم‌ترین آنها بهبود رتبه‌ شرکت در صنعت کارگزاری با افزایش سهم از بازار، راه اندازی معاملات آپشن، افزایش تعداد مشتریان خرد و فعال، بهبود سودآوری و نسبت‌های مالی، ارائه خدمات به مشتریان فعال از جمله کارکنان خانواده بزرگ فولاد مبارکه از طریق سیستم پرداخت دیجیتال و باشگاه مشتریان، توسعه باشگاه مشتریان و ارتقاء برندینگ از طریق فضای مجازی، ارائه خدمات سوپرمارکت مالی به تمامی مشتریان و شرکت های هم گروه به‌منظور ایجاد ارزش افزوده مناسب، کاهش ارزش در ریسک شرکت است.
یکی از مهم‌ترین رخدادهای این مجمع، رونمایی از باشگاه مشتریان و سامانه معاملات مشتقه بود.
جزییات بیشتر هر دو سامانه به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهند شد...
 

مطالب مرتبط